Az MLS és az Amerikai Labdarúgó Szövetség (US Soccer) egymással karöltve bombasztikus üzletet kötött 3 amerikai tévétársasággal. Az ESPN-nel, a Fox-szal és a spanyol ajkú Univisionnel történt megállapodás értelmében 2022-ig kizárólag ők közvetíthetik az amerikai válogatott mérkőzéseit, valamint évente 125 MLS-mérkőzést. Mindezért nem kis pénzt, évente megközelítőleg 90 millió dollárt fognak kifizetni a csatornák. Ez hatalmas ugrás a korábbi megállapodáshoz képest, amely évi 27 millió dollárt garantált. Érdekesség, hogy a 90 millió dolláros összeg a Premier League amerikai közvetítési díját is meghaladja (83 millió/év).
Nem túlzás, a megállapodás mérföldkőnek számít az MLS történetében, egyfajta presztízsgyőzelem: az amerikai labdarúgást képviselő illetékesek és a tv-csatornák most közösen bebizonyították: az Egyesült Államok igenis lát üzleti perspektívát a labdarúgásban.
"Az ESPN továbbra elkötelezett a labdarúgás iránt. A most megkötött szerződés bebizonyította, hogy a labdarúgó tv-közvetítések jogainak birtoklása egyre értékesebb tulajdonnak számít az Egyesült Államokban." - mondta John Skipper, az ESPN társelnöke.
"Ez egy történelmi megállapodás, ami reprezentálja, hogy a FOX milyen szilárdan hisz az amerikai labdarúgásban. Nem csak a tévéjogokért fizetett dollárokkal igazoljuk hitünket, hanem a promóciós erőforrásain kiaknázával is: mindent megteszünk azért, hogy népszerűbbé tegyük az európai focit ebben az országban és tovább növeljük az MLS rajongói bázisát." - fogalmazott Eric Shanks, a FOX elnöke.
"A labdarúgás az elsőszámú sport a hispán származású amerikaiak körében. Szilárdan hiszek abban, hogy ez a megállapodás csak a kezdet és a labdarúgás kapcsán még nagyobb dolgokat hozhatunk együtt létre ebben az országban a következő évtizedben." - mondta el véleményét Juan Carlos Rodriguez az Univision elnöke.
A szerződés aláírásával új korszak kezdődött az MLS-számára. A bajnoksághoz jövőre csatlakozik a New York City FC és az Orlando City FC, 2017-ben pedig érkezik Atlanta és vélhetően Beckham Miamiban létesülő csapata is. A felsoroltak közül New York, Atlanta és Miami igazi óriáspiacnak számít az amerikai reklám- és marketing színtéren. Ezen új csapatoknak és az új tv-megállapodásnak köszönhetően az MLS számára adott a lehetőség, hogy a következő években a topligák közé emelekedjen.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.