Az MLS az Egyesült Államok leggyorsabban fejlődő bajnoksága, a szurkolók száma robbanásszerűen nő - írta a minap a jenki ligáről a Forbes weboldala. A világ egyik legelismertebb üzleti magazinjának szerzője, Alex Morrell egy hosszabb cikkben foglalkozott a Major League Soccer népszerűségének növekedésével.
Az írás kitér az ESPN tavalyi felmérésére, melynek során 18 ezer főt szólaltattak meg. A kimutatás szerint minden harmadik megkérdezett érdeklődik az MLS iránt. Ez 24 százalékos emelkedés az öt évvel korábbi adathoz képes és 33 százalékos ugrás a 2002-es számokhoz képest. Az elkötelezett, fanatikus MLS-drukkerek száma még drasztikusabban emelkedett: ők 35 százalékkal többen vannak, mint öt éve, 43 százalékkal többen, mint egy évtizede.
A fanatikus MLS-szurkolók számának növekedésének üteme felülmúlja bármelyik másik sportágét Amerikában az elmúlt egy évtizedben. És ez megmutatkozik a mindkét nemnél és az összes korcsoportban. A liga egyik alapító családját képviselő Clark Hunt úgy nyilatkozott a Forbes újságírójának, hogy megítélése szerint még az ő életében az Egyesült Államok második legnépszerűbb sportága lesz a labdarúgás, az amerikai foci mögött. Megelőzve így a baseballt, a kosárlabdát és a jégkorongot.
A cikkben Rich Luker, az ESPN elemzője is megszólal, aki szerint a szurkolói kultúrát illetően már most is irigylésre méltó az MLS helyzete:
"Amit az MLS szurkolóitól látunk, az semmilyen másik sportágban nem jelenik meg Amerikában. Ezt a többi profiliga is irigyli tőlük. A rajngók elkötelezettsége és a lelátói hangulat példátlan. A többi amerikai sportág most próbálja meg másolni azt a hangulatot, amit egy labdarúgómérkőzés napi körítése jelent." - mondja Luker.
Egy biztos, a meccsek előtt menetelés, a lelátón bemutatott pirotechnika és egyéb látványelemek, valamint a szurkolás hangereje korábban soha nem látott hangulatot varázsolt az amerikai stadionokba. Ez nem a hagyományos "üldögélős, hotdogos"-élmény!
A Forbes újságírója megkérdezte az MLS népszerűségéről Doug Williamst is. Williams a Sports Endeavors üzletfejlesztési igazgatója. Az a cég legnagyobb online sportruházati boltok tulajdonosa. Így ők üzemeltetik a Soccer.com weboldalt és a World Soccer Shopot is:
"A labdarúgás terén az angol Premier Leauge termékei a dominánsak. De a legjobb MLS-csapatok termékei ott vannak a top10-ben." - mondta Doug Williams.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.